The Secrets [Ha-Sodot] - 2007

Religiöst kärleksdrama från mellanöstern

Om du är ute efter att se något lättsmält så kan du sluta läsa på en gång. Detta tunga drama mellan två ortodoxa judinnor är dömt till tragik redan innan förtexterna. Det brukar bli så när man blandar ihop homosexualitet och extremt utövande av religion. Men för det säger jag inte att The Secrets är varken dålig eller dramatisk till den grad att det blir outhärdligt att titta. Tvärt om så är denna Israeliska film något av det bästa jag har sett på länge. Så låt dig inte luras av den murriga ljussättningen och avsaknaden av
nakenhet. Det magra utbudet av erotik är tillräckligt givande för att täcka hela filmen. Enjoy!

Trailer:


2 kommentarer:

  1. hm känner att en femma blir att ta i när undertexterna var åt helvete, man gick miste om en hel del av dialogerna. måste nog se om denna. trots det är den bland de bästa flatfilmer jag sett, svag för den här typen av drama jag :)

    förresten har du sett gray matters? ganska fånig komedi, dock med heather graham och helena peabody från l word (mumma!).

    SvaraRadera
  2. Jag håller med. Denna blir helt klart till att se om! Dock förstod jag ju lite av hebreiskan, men ändå.

    Gray Matters har jag sett, har du lust att skriva en recension på den kanske?

    SvaraRadera

 

Blogroll

Site Info

Text

Flatfilmsguiden Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template